Σκόρδο όχι μόνο για το «μάτι» , αλλά για όλο το σώμα…

Αν και η μυρωδιά του δεν είναι αρεστή σε όλους, αποτελεί ένα φυτό με ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονικές ιδιότητες. Συμβάλλει στη προφύλαξη των κυττάρων από τις οξειδωτικές βλάβες, αλλά και στην προστασία όλου του οργανισμού από την πρόωρη γήρανση.

Έχει την ικανότητα να μειώνει την αρτηριακή πίεση με φυσικό τρόπο, την κακή χοληστερόλη και συγχρόνως να είναι και αντιθρομβωτικό. Κάνει θαύματα στο κρυολόγημα. Βοηθάει στην πρόληψη διαφόρων μορφών καρκίνου και ειναι και αφροδισιακό.  Οι περισσότερες ιδιότητες του οφείλονται σε μια οργανοθειική ένωση, την αλλισίνη.

Το ώμο σκόρδο περιέχει 149 kcal/100 gr και νερό περί το 58.58 gr. Τα θρεπτικά του συστατικά είναι:

Υδατάνθρακες: 33.06 gr

-Σάκχαρα: 1.00 gr

-Φυτικές ίνες: 2.1 gr

Λίπη: 0.50 gr

Πρωτεινη : 6.36 gr

Βιταμίνες

Βιταμίνη Β1(Θειαμίνη): 0.200 mg

Βιταμίνη Β2(Ριβοφλαβίνη): 0.110 mg

Βιταμίνη Β3(Νιασίνη) : 0.700 mg

Βιταμινη Β6 : 1.235 mg

Βιταμίνη Ε (α-τοκοφερολη) : 0.08 mg

Βιταμίνη Κ : 1.7 mg

Φολικό οξύ : 3 mg

Βιταμίνη C : 31.2 mg

Ιχνοστοιχεία

Ασβέστιο : 181 mg

Σίδηρος : 1.70 mg

Μαγνήσιο : 25 mg

Φώσφορος : 153 mg

Ποτάσσιο: 401 mg

Νάτριο : 17 mg

Ψευδάργυρος : 1.16 mg

Πηγή : USDA nutrient database

Αυτός ο ισχυρός σύμμαχος για την υγεία μας, είναι πολύ εύκολο να καλλιεργηθεί στο κηπο μας ή στη γλάστρα μας :

  • Χρειαζεται έδαφος με καλή αποστράγγιση και όχι ιδιαίτερα γονιμο
  • Δεν χρειάζεται συχνό πότισμα, ειδικά στο κήπο.
  • Προσθέτοντας κομπόστ, δε χρειάζεται λίπανση για να έχουμε μια καλή παραγωγή.
  • Η σπορά είναι εύκολη. Παίρνοντας ένα βολβό, χωρίζουμε τις σκελίδες και κάθε σκελίδα θα αποτελέσει ένα νέο φυτό. Φυτεύουμε σε βάθος 2-3 cm και σε απόσταση 10-15 cm.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *