Σέλινο…

Ένα αρωματικό φυτό, ευρέως διαδεδομένο στη μαγειρική και στη φαρμακευτική. Χρησιμοποιούνται τόσο οι βλαστοί του και το φύλλωμα του  όσο και τα σπόρια του, που είναι εξίσου αρωματικά, ως μπαχαρικό.

Έχει αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Δρα κατά των αρθριτικών και των ρευματικών παθήσεων και θεωρείται διουρητικό, αφροδισιακό, τονωτικό του στομάχου και αντικαρκινικό λόγω των φλαβονοειδών που περιέχει. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υποκατάστατο του αλατιού και ο χυμός του αποτελεί τονωτικό του εγκεφάλου, όταν υπάρχει πνευματική καταπόνηση. Επίσης, ενισχύει την άμυνα του οργανισμού κατά της νόσου Αλτσχάιμερ και της σπογγώδους εγκεφαλοπάθειας.

Το σέλινο περιέχει μόνο 14 kcal/100 gr και περί το 95.43% σε νερό.

Πλούσιο σε βιταμίνες και αλλά θρεπτικά συστατικά, όπως βλέπουμε στο παρακάτω πίνακα:

Υδατάνθρακες: 2.97 gr

-Σάκχαρα: 1.34 gr

-Φυτικές ίνες: 1.6 gr

Λίπη: 0.17 gr

Πρωτεινη : 0.69 gr

Βιταμίνες

Βιταμίνη Β1(Θειαμίνη): 0.021 mg

Βιταμίνη Β2(Ριβοφλαβίνη): 0.057 mg

Βιταμίνη Β3(Νιασίνη) : 0.320 mg

Βιταμινη Β6 : 0.074 mg

Βιταμίνη A : 22 mg/ 449 IU

Βιταμίνη Ε: 0.27 mg

Βιταμίνη Κ : 29.3 mg

Φολικό οξύ : 36 mg

Βιταμίνη C : 3.1 mg

Ιχνοστοιχεία

Ασβέστιο : 40 mg

Σίδηρος : 0,20 mg

Μαγνήσιο : 11 mg

Φώσφορος : 24 mg

Ποτάσσιο: 260 mg

Νάτριο : 80 mg

Ψευδάργυρος : 0.13 mg

Πηγή : USDA nutrient database

 

Εύκολα το καλλιεργούμε βιολογικά και στο σπίτι μας….

  • Προτιμά ηλιαζόμενες και ημισκιερές θέσεις.
  • Χρησιμοποιούμε εμπλουτισμένο φυτόχωμα με τύρφη και περλίτη και κομπόστ ως λίπανση.
  • Ποτίζουμε όσο συχνά χρειάζεται, ώστε να μην στεγνώνει το έδαφος.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *