Μπρόκολο…τα super ωφέλιμα δεντράκια


Μπρόκολο…τα super ωφέλιμα δεντράκια

Η αντικαρκινική του δράση είναι ιδιαίτερα ισχυρή. Το έντονο σκούρο πράσινο χρώμα του, που οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητα σε χλωροφύλλη, προλαμβάνει τις κυτταρικές μεταλλάξεις.

Περίεχει γλυκολιδάση, η οποία όταν διασπάται στον οργανισμό μας, απελευθερώνει μια ουσία που αποτελεί έναν ισχυρό αντικαρκινικό παράγοντα. Επίσης, η ουσία δι-ινδολυμεθάνιο έχει κατασταλτική δράση στο καρκίνο του μαστού, επιδρά στον οργανισμό αποτρέποντας τα κακοήθη κύτταρα καθώς και η ινδόλη-3-καρβινόλη, η οποία μαζί με τη βιταμίνη C αναστέλλει κάποια ένζυμα που προκαλούν κακοηθείς μεταλλάξεις.

Επίσης, το μπρόκολο είναι πλούσιο σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, με περιεκτικότητα σε νερό κατά 91% και μόνο 30kcal/ 100 gr βρασμένο.

Πιο αναλυτικά για κάθε 100 gr βρασμένο μπρόκολο:

Υδατάνθρακες: 5 gr

-Σάκχαρα: 1.7 gr

-Φυτικές ίνες: 6.64 gr

Λίπη: 0.37 gr

Πρωτεινη : 2.82 gr

Βιταμίνες

Βιταμίνη Β1(Θειαμίνη): 0.071 mg

Βιταμίνη Β2(Ριβοφλαβίνη): 0.117 mg

Βιταμίνη Β3(Νιασίνη) : 0.639 mg

Βιταμίνη Β5(Παντοθενικό οξύ) : 0.573 mg

Βιταμίνη Β6 : 0.175 mg

Φολικό οξύ : 63 mg

Βιταμίνη C : 89.2 mg

Ιχνοστοιχεία

Ασβέστιο : 47 mg

Σίδηρος : 0.73 mg

Μαγνήσιο : 21 mg

Φώσφορος : 66 mg

Κάλιο : 316 mg

Ψευδάργυρος : 0.41 mg

Πηγή : USDA nutrient database

Γεμάτο θρεπτικά συστατικά το μπρόκολο είναι τόσο εύκολο να καλλιεργηθεί βιολογικά είτε στο κήπο μας, είτε στο μπαλκόνι μας…

  • Προτιμά ηλιόλουστες ή ημισκιερές θέσεις
  • Το έδαφος θα πρέπει να είναι πλούσιο σε οργανική ύλη και με καλή αποστράγγιση, οπότε επιλέγουμε ένα φυτόχωμα εμπλουτισμένο με τύρφη, περλίτη και κομπόστ.
  • Όταν το φυτό έχει ύψος 10-15 cm και έχει αναπτύξει 4 φύλλα, μπορούμε να το μεταφυτεύσουμε από το σπορείο μας, με προσοχή ώστε να μην επηρεαστεί το ριζικό του σύστημα και το φυτεύουμε σε σειρές που απέχουν μεταξύ τους 40-80 cm και τα φυτά σε κάθε σειρά 20-40 cm. Αν φυτέψουμε σε γλάστρα με περίμετρο 25 cm, θα πρέπει να τοποθετήσουμε ένα φυτό.
  • Είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο στην υπερβολική υγρασία, όποτε ποτίζουμε συχνά με μικρές ποσότητες νερού, έτσι ώστε να μην στεγνώνει το έδαφος.
  • Η συγκομιδή  γίνεται 2-3 μήνες μετά τη φύτευση, κόβοντας την κεντρική ανθοκεφαλή.
  • Συγκαλλιέργεια : Για να βελτιώσουμε τη γεύση του μπρόκολου μπορούμε να φυτέψουμε μαζί του σέλινο, πατάτες, κρεμμύδια και χαμομήλι. Φυτά που δεν ανταγωνίζονται με το μπρόκολο για τα θρεπτικά συστατικά είναι τα παντζάρια, το μαρούλι, το σπανάκι, τα ραπανάκια και το νεροκάρδαμο. Φυτά που προστατεύουν το μπρόκολο και απωθούν τα παράσιτα είναι οι κατιφέδες, τα γεράνια, ο άνηθος, το φασκόμηλο, η μέντα και το δεντρολίβανο.  Αποφεύγουμε τη φύτευση με ντομάτες, φράουλες, λάχανο και κουνουπίδι, λόγω του ανταγωνισμού για τα θρεπτικά συστατικά.

 

 

 

 

 

 

 


 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *