Μαϊντανός…

Ένα αρωματικό με πολλές χρήσεις στη μεσογειακή κουζίνα είναι ο μαϊντανός.

Περιέχει πτητικά έλαια και φλαβονοειδή. Τα φλαβονοειδή, όπως  η λουτεολίνη, προστατεύουν από την οξείδωση των κυττάρων και συμβάλλουν στην αύξηση των αντιοξειδωτικών ικανοτήτων του αίματος.

Επιπροσθέτως, ο μαϊντανός είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C και β-καροτίνης, με περιεκτικότητα  σε νερό περί το 87.71% και με 36 kcal/ 100 gr.

Υδατάνθρακες: 6.33 gr

-Σάκχαρα: 0.85 gr

-Φυτικές ίνες: 3.3 gr

Λίπη: 0.79 gr

Πρωτεινη : 2.97 gr

Βιταμίνες

Βιταμίνη Β1(Θειαμίνη): 0.086 mg

Βιταμίνη Β2(Ριβοφλαβίνη): 0.098 mg

Βιταμίνη Β3(Νιασίνη) : 1.313 mg

Βιταμίνη A : 421 mg/ 8424 IU

Βιταμίνη Ε: 0.75 mg

Βιταμίνη Κ : 164o mg

Φολικό οξύ : 152 mg

Βιταμίνη C : 133 mg

Ιχνοστοιχεία

Ασβέστιο : 138 mg

Σίδηρος : 6.20 mg

Μαγνήσιο : 50 mg

Φώσφορος : 58 mg

Ποτάσσιο: 554 mg

Νάτριο : 56 mg

Ψευδάργυρος : 1.07mg

Πηγή : USDA nutrient database

 

Οι καλλιεργητικές απαιτήσεις του, ώστε να έχουμε το δικό μας φρέσκο και βιολογικό μαϊντανό στο κήπο μας, στο μπαλκόνι ή ακόμη και σε ένα φωτεινό σημείο της κουζίνας μας, είναι οι παρακάτω:

  • Προτιμά τις ηλιαζόμενες ή τις ημισκιερές θέσεις. Η έκθεση σε πλήρως ηλιαζόμενη θέση και ξηρασία επιφέρει κιτρίνισμα και ξήρανση των φύλλων του φυτού.
  • Ιδανικό έδαφος είναι το γόνιμο, πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, οπότε επιλέγουμε ένα εμπλουτισμένο με τύρφη φυτόχωμα σε συνδυασμό με κόμποστ.
  • Πότισμα τακτικό με μικρές ποσότητες νερού κάθε φορά, ώστε να αποφευχθεί η υπερβολική υγρασία.
  • Η σπορά μπορεί να γίνει κατευθείαν στο παρτέρι ή στη γλάστρα αραιά σε βάθος 0,5-1 cm.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *