Αρακάς…

Ο αρακάς είναι μια πολύ καλή πηγή συνδυασμού πρωτεΐνης και υδατανθράκων που δίνουν ενέργεια στον οργανισμό μας.

Αποτελείται κατά 77.87 % από νερό και έχει μόνο 84 kcal / 100gr μαγειρεμένος χωρίς αλάτι.

Ειναι πλούσιος σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία και πιο συγκεκριμένα:

Υδατάνθρακες: 15.63 gr

-Σάκχαρα: 5.93 gr

-Φυτικές ίνες: 5.5 gr

Λίπη: 0.22 gr

Πρωτεινη : 5.36 gr

Βιταμίνες

Βιταμίνη Β1(Θειαμίνη): 0.259 mg

Βιταμίνη Β2(Ριβοφλαβίνη): 0.149 mg

Βιταμίνη Β3(Νιασίνη) : 2.021 mg

Βιταμίνη A : 40 mg/ 801 IU

Βιταμίνη Ε: 0.14 mg

Βιταμίνη Κ : 25.9 mg

Φολικό οξύ : 63 mg

Βιταμίνη C : 14.2 mg

Ιχνοστοιχεία

Ασβέστιο : 27 mg

Σίδηρος : 1.54 mg

Μαγνήσιο : 39 mg

Φώσφορος : 117 mg

Ποτάσσιο: 271 mg

Νάτριο : 3 mg

Ψευδάργυρος : 1.19 mg

Πηγή : USDA nutrient database

 

Οι καλλιεργητικές του απαιτήσεις είναι:

  • Προτιμά ηλιαζόμενες θέσεις ή ημισκιερές, προστατευμένες από τον αέρα
  • Το έδαφος θα πρέπει να έχει καλή αποστράγγιση, όποτε επιλέγουμε ένα φυτόχωμα με περλίτη και προσθέτουμε και κομπόστ. Ένα ιδιαίτερα πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά χώμα θα είχε ως αποτέλεσμα, φυτά πλούσια σε φύλλωμα, αλλά χαμηλής παραγωγής.
  • Η σπορά γίνεται σε βάθος 1,5 με 2 cm. Ανοίγουμε μια τρύπα ανάλογου βάθους στο έδαφος και βάζουμε τρία σποράκια, σκεπάζουμε με το χώμα. Αν καρπίσουν και τα τρία σποράκια, αραιωνουμε και κρατάμε το πιο δυνατό και υγιές φυτό.
  • Χρειάζεται μέσα στήριξης…σχεδόν όλες οι ποικιλίες είναι αναρριχώμενες.
  • Η απόσταση φύτευσης από το ένα φυτό στο άλλο πρέπει να είναι 15-30 cm, όσο πιο μεγάλη είναι η απόσταση, τόσο πιο δυνατά γίνονται τα φυτά.
  • Η σπορά με χρονική απόσταση 15 ημερών, θα μας δώσει παραγωγή για μεγαλύτερο χρονικό διαστημα.
  • Η ενδεδειγμένη καλλιεργητική περίοδος είναι οι μήνες Οκτώβριος/ Νοέμβριος και Μάρτιος/Απριλιος
  • Πότισμα συχνό με μικρές ποσότητες νερού.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *